• Zomerse ontbijtbowl

    In Australië at ik voor het eerst de combi van chiapudding met kokosyoghurt en Paleo granola en ik was meteen hooked. Zo ontzettend lekker! Ik maakte er in dit recept natuurlijk mijn eigen variant van, ook omdat ik graag altijd iets van groen toevoeg aan mijn ontbijt. Op die manier rijzen de fruitsuikers in deze bowl niet de pan uit en zit het bomvol voedingsstoffen. Dé tip in dit recept is bevroren fruit.

    Wat heb je nodig voor één kom?

    • Halve avocado
    • 1 (rijpe) banaan
    • 150 gram bevroren ananas of mango
    • 100 ml kokosmelk
    • 3 el chiazaad
    • Toppings: frambozen, passievrucht, aardbeien
    Bereidingswijze:

    1. Laat de chiazaad van tevoren even wellen in de kokosmelk zodat er een soort van papje ontstaat.
    2. Doe de avocado, bevroren fruit en de banaan in de blender en mix tot een gladde smoothie (iets dikker van textuur).
    3. Doe de smoothie in je kom, voeg de chiapudding toe en maak af met je favoriete toppings!
    Willemijn
    Willemijn

    Sinds vijf jaar op een reis naar zichzelf. Schrijven is haar levenswerk, inspireren het liefste wat ze doet. Ze droomt ervan om in de toekomst in Australië of Amerika te wonen, houdt van stille zondagochtenden, zonsopgangen, de natuur, mensen, persoonlijke ontwikkeling, zichzelf in het diepe gooien, boeken verslinden, angsten aangaan, de lente en de herfst, koffiedates en van betekenis kunnen zijn in de wereld.

  • lekker lezen

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *